Bodø/Glimt møter Manchester City og Juventus i Champions League. Torsdag kveld ble Champions League-trekningen unnagjort i Monaco, og der ble det klart at Glimt møter disse lagene: Borussia Dortmund, Manchester City, Juventus, Atlético Madrid, Tottenham, Slavia Praha, Monaco og Galatasaray.

Hva betyr trekningen for Bodø/Glimt?

Trekningen er en vanskelig en for Bodø/Glimt, med flere tøffe motstandere. Laget må spille åtte kamper i ligaspillet og møter to lag fra hver av de fire seedingpottene.

Bodø/Glimt er plassert i pott nummer tre, og har fått en trekning som innebærer at de må spille mot flere av de beste lagene i Europa. | Lag | Hjemme/Borte | | --- | --- | | Borussia Dortmund | Borte | | Manchester City | Hjemme | | Juventus | Hjemme | | Atlético Madrid | Borte | | Tottenham | Hjemme | | Slavia Praha | Borte | | Monaco | Hjemme | | Galatasaray | Borte |

Neste kamp

Bodø/Glimt spiller sin neste kamp mot Lillestrom hjemme på Aspmyra 31. juli 2026. Laget ligger for øyeblikket på 2. plass i Eliteserien med 70 poeng fra 30 kamper, og har en recent form på WWWLW.

Hva sier eksperter om trekningen?

TV 2s fotballekspert Simen Stamsø Møller mener at Bodø/Glimt har fått en svært vanskelig trekning. – Det er jo en vanvittig tøff trekning for Bodø/Glimt, sier Stamsø Møller.