Bodo/Glimt slo Inter 2-1 på San Siro og sendte storlaget ut av Champions League. Dette var en stor seier for nordmennene, som nå venter åttedelsfinalen i Champions League.

Hva skjedde?

Bodo/Glimt vant på San Siro takket være en solid defensiv innsats og noen vellykkede kontringer. Inter hadde 16 cornere og 30 innlegg, men scoret bare én gang.

Hvorfor er dette viktig for Bodo/Glimt?

Dette er en stor seier for Bodo/Glimt, som nå har vist at de kan konkurrere med de beste lagene i Europa. Trenere og spillere fra andre lag har allerede begynt å snakke om Bodo/Glimts suksess.

Hva kommer neste?

Bodo/Glimt venter nå åttedelsfinalen i Champions League, hvor de kan møte lag som Manchester City eller Sporting CP. Neste kamp er hjemme mot Lillestrom den 31. juli.

StatVerdi
Ligaplassering2. plass, 70 poeng, 22 seiere, 4 uavgjorte, 4 tap fra 30 kamper
Neste kampHjemme mot Lillestrom den 31. juli