Bodo/Glimt savner millioner i overgangssum fra russisk fotballklubb Krasnodar. Daglig leder Frode Thomassen i Bodo/Glimt bekrefter overfor E24 at klubben ennå ikke har fått fullt ut betalt. Det dreier seg om halve overgangssummen for Erik Botheim. Botheim ble Krasnodar-spiller i ved nyttår 2022. Overgangen utgjorde ifølge flere medier en totalpakke på 100 millioner kroner. Ifølge NRK var det snakk om 80 millioner kroner i ren overgangssum, og 20 millioner kroner som prestasjonsbasert bonus. Bodo/Glimts advokat Tomas Kristensen har sendt en e-post til Utenriksdepartementet hvor han redegjorde for inndrivelse av utestående beløp. Kristensen skriver at Krasnodar eies av oligarken Sergej Galitskij, som ikke er oppført på EUs sanksjonsliste. Bodo/Glimt har nå sendt kravet til Fifa. Frode Thomassen sier at klubben vil få inn det oppgjøret de skal ha. Bodo/Glimt har ikke vært i direkte dialog med Krasnodar utover den ubetalte fakturaen. Pressekontakten for FC Krasnodar har så langt ikke besvart E24s henvendelser. Bodo/Glimt savner halvparten av pengene fra overgangen. Klubben har dermed sett seg nødt til å ta saken til Fifa. Kravet til Fifas konfliktråd ble sendt inn etter jul. Bodo/Glimt vil nå avvente Fifas beslutning i saken. Det er uvisst hvor lenge det vil ta før klubben får inn pengene.
Overgang
Bodo/Glimt krever millioner fra russisk klubb
Bodo/Glimt savner millioner i overgangssum fra russisk fotballklubb Krasnodar. Klubben har sendt kravet til Fifa. Les mer om saken her
Bodo/Glimt Hub