Bodo/Glimt er ute av Champions League etter en total kollaps mot Sporting CP. Kampen endte 5-0 til hjemmelaget, og det ble en gedigen nedtur for Kjetil Knutsens mannskap. Sporting CP tok igjen Glimts 3-0-ledelse fra det første oppgjøret på Aspmyra, og i den andre ekstraomgangen gikk hjemmelaget opp til 5-0. Dette betyr at Bodo/Glimt ikke kommer til å spille i Champions League denne sesongen. TV 2-kommentator Øyvind Alsaker sa at det var stygt å se på, og at Kjetil Knutsens mannskap ble spist opp. Dagbladets fotballekspert Bernt Hulsker sa at det var kedelige, fryktelige og brutale bilder fra Lisboa for Glimt-supporterne. Bodo/Glimt hadde noen få sjanser i kampen, men hjemmelaget var for sterkt. Gonçalo Bernardo Inácio scoret det første målet for Sporting CP, og deretter ble det en rekke mål til hjemmelaget. Bodo/Glimt må nå se frem til neste sesong og håpe på bedre resultater. Kjetil Knutsen må finne ut hva som gikk galt og korrigere feilene. Bodo/Glimt har en lang og hard sesong fremfor seg, men med rett trening og strategi kan de komme sterkt tilbake. Sporting CP viste seg å være et sterkt lag, og Bodo/Glimt må lære av denne kampen. Bodo/Glimt-supporterne er skuffede, men de vil fortsatt støtte sitt lag. Bodo/Glimt er et lag med stor potensiale, og de vil komme tilbake sterkt.