Bodo/Glimt sjokkerer verden med 2–1-seier på bortebane mot Inter Milan tirsdag kveld. Ordfører Odd Emil Ingebrigtsen fulgte med på kampen hjemme fra og er utrolig stolt over lagets prestasjon. Han mener at hele byen er stolt og at det er en stor dag for Bodø. Bodo/Glimt hadde knapt ballen i første omgang, men så overrasket de med den nydelige skåringen fra Håkon Evjen. Etter det ble stemningen i rommet fylt av intern nordlending-prat. Ordføreren tror at lagets suksess vil føre til økt engasjement og flere turister i byen. Han mener også at Bodo/Glimt har vist at de kan gjøre det som egentlig er umulig. Neste steg på Champions League-eventyret er åttendedelsfinale, hvor Bodo/Glimt kan møte Manchester City eller Sporting Lisboa. Ordføreren håper på Lisboa, da det er litt varmere å dra på bortekamp dit. Han tror at Bodo/Glimt kan komme langt i turneringen, og at det er like mulig at de kan komme i finalen som at de ikke gjør det. Bodo/Glimt har allerede vist at de er et lag som kan overraske og vinne mot sterkere motstandere. Ordføreren lover en skikkelig feiring hvis Bodo/Glimt kommer i finalen. Bodo/Glimt har fått en stor oppmerksomhet etter seieren over Inter Milan, og ordføreren mener at det er en stor mulighet for byen å vise seg frem som en attraktiv turistdestinasjon. Han tror at Bodo/Glimt kan bli en ambassadør for byen og regionen, og at lagets suksess kan føre til økt interesse for fotball og idrett i generell.
Klubb
Bodo/Glimt sjokkerer med seier over Inter Milan
Bodo/Glimt vant 2-1 over Inter Milan i Champions League. Ordfører Odd Emil Ingebrigtsen er utrolig stolt over lagets prestasjon. Les mer om kampen og hva den betyr for byen Bodø
Bodo/Glimt Hub